Tentavecka plus trattvägrande katt i tröja.

Idag är min andra hemtentadag. Det går framåt. Med hjälp av kaffe och kattkramar.

Katten kastrerades igår, så då blev det inte mer än några hundra ord skrivet. Jag är ju så orolig jämt, och det är jobbigt att veta att hon är någon annan stans där jag inte kan ta hand om henne. Men det gick jättebra. Hon kom hem och var en sisådär hundra gånger piggare än veterinären hade sagt att hon skulle vara. Hon skulle behöva sova på en filt på golvet där det var varmt och mörkt. Jo tjena. Sova var det inte tal om ens efter att jag och S. gått och lagt oss. Hon dundrade på för fullt ute i vardagsrummet. Vi fick till och med plocka ihop ena klösträdet för att hon inte skulle kunna klättra runt för mycket. Idag verkar det dock vara lugnare. Hon sover så mycket så jag måste gå och peta på henne emellanåt. Men det blir bra pauser i skrivandet också, tänker jag.

Sedan ville hon ju inte ha tratt heller. Först sprang hon in i väggar och möbler och mig och sedan lade hon sig på golvet och försökte bita/klösa/slita av den. Jag stod inte ut med att se på det. Så jag klippte en liten tröja av en gammal bomullströjärm och den är hon nöjd med. Sen att hon ser ut som en liten korv, det får hon helt enkelt leva med i någon vecka nu.

Så med tenta och katt och så ett Halmstadsbesök i helgen så får vi se vad som hinner bloggas.

De kommer en instagramnia i alla fall. Och kanske något mer inlägg när jag känner att tentan börjar hålla ihop. Jag ska i alla fall försöka att inte använda bloggen som en ursäkt att inte skriva om rättvisebegreppen i Antigone.

Leave a comment