Jag kan ej säga att titlarna blir så kreativa på tredje sjukdagen

 

Kände mig mer utvilad idag än dagarna innan när jag vaknade. Gick upp och öppnade persiennerna så att katten skulle få lägga sig och titta ut genom fönstret. Hon blir lite gnällig om hon inte får. Dessutom är vattendropparna på rutan jättegoda att slicka i sig.

Mitt lilla knäppskrutt.

När vi var klara med dagens fönsterputsning och cyklistspaning så gick vi för att äta frukost (jag) och springa runt som en galning (katten).
IMG_2622

IMG_2623

Då jag loggar in på min mail upptäcker jag ett förseningsmeddelande från universitetsbiblioteket på en bok som redan har lämnats in. Och sådant är ju alltid lite oroväckande. Dels för att biblioteket har förseningsavgift per dag, och dels för att det står folk i kö på den.

Och sen var jag ju tvungen och gå dit för att reda ut det. Så jag virade in mig i dubbla sjalar och dubbla tröjor och den tjocka krämvita yllekappan, drog ner mössan över öronen och släpade mig iväg. Det tar inte så lång stund att gå egentligen. Men idag kändes det ofantligt långt. Efter halva vägen ville jag sätta mig ner och inte gå en meter till. Hursomhelst så fick jag ett mail nyss om att de hittat boken, så det var ju en himla tur kan tyckas. Det är svårt att argumentera för att man har lämnat tillbaka en bok om den försvinner helt därefter.

IMG_2625

 

IMG_2621

 

När jag kom hem gjorde jag klart en broschbeställning som ska postas imorgon.

Nu tänkte jag ta igen energin med att äta lite av morotskakan som jag bakade igår. Och läsa texter ur den tjocka tjocka tunga tunga text-antologin som vi ska ha läst till morgondagens lektion. Jag har väl inte bestämt helt om jag tror att mitt huvud är redo för att lyssna på två timmar föreläsning, men det känns ändå som en bra idé att ha läst igenom texterna.

Leave a comment